METRO Zero Waste
METRO napreduje v aktivitách podporujúcich pozíciu lídra v oblasti Zero Waste a k eko prístupu chce inšpirovať čoraz viac svojich zákazníkov – koncových obchodníkov a HoReCa segment. V dlhodobej kampani inšpirovalo 100 slovenských podnikateľov prejsť na Zero Waste prístup k svojmu podnikaniu.
Nosnou výzvou komplexnej kampane bolo vyhlásenie Memoranda o Zero Waste prístupe v decembri 2018, sprevádzané vydaním knihy Do poslednej omrvinky, plnej praktických receptov a návodov ako na to. V roku 2019 nasledovala Zero Waste účasť na 3 veľkých eventoch, vrátane festivalu Pohoda. Počas celej kampane prebiehala intenzívna komunikácia v tradičných aj sociálnych médiách a spolupracovalo sa s viac než desiatkou odborných tretín strán.
Zadanie a stratégia
Aby bola dlhodobá komunikácia uveriteľná a autentická, rozhodli sme začať u seba a prostredníctvom zmien vo vnútri firmy, v sortimente, ale aj v službách zákazníkom, ísť v oblasti Zero Waste príkladom. Aby sme nezostali len v rovine edukácie, zaradili sme do komunikácie aj aktivačný prvok – tým bolo vyhlásenie Memoranda o Zero Waste prístupe. K dosiahnutiu udržateľnej zmeny v uvažovaní a správaní, sme sa podujali na dlhodobú komunikáciu, v ktorej sme kombinovali mnohé nástroje, formáty a postupne využili všetky zmysluplné kanály. Rozhodli sme sa, že spojíme sily a zapojíme ľudí a organizácie, ktorým záleží na životnom prostredí a udržateľnom prístupe k životu.
Realizácia
Na úvod sme realizovali prieskum, ktorý ukázal, že len 1/3 HoReCa prevádzok sleduje, koľko potravín vyhadzujú. Kampaň sme odštartovali v decembri 2018 vydaním knihy Do poslednej omrvinky, plnej receptov a návodov ako variť bezodpadovo. Knihu sme promovali aj inzertnými vizuálmi a v rovnakom čase sme vyhlásili aj Memorandum o Zero Waste prístupe, čím sme vyzývali podnikateľov, aby sa tiež zapojili. V ďalších fázach kampane sme postupne predstavili odborných ambasádorov a nadviazali spoluprácu s 13 odbornými partnermi. Vďaka tomu sa nám darilo vytvárať atraktívny obsah pre tradičné aj sociálne médiá, najmä formou infografík, videí a textov.
V predajniach sme rozšírili EKO sortiment a zaviedli stánky s čapovanou drogériou. Stali sme sa dodávateľom eko riadu prevádzkam na festivale Pohoda aj Food Feste v Trenčianskych Tepliciach. Na Pohode sme vystúpili aj s vlastným stanom a programom k téme Zero Waste či ako partner zberných miest na separovanie odpadu. Zero Waste prístup sme začlenili aj do METRO akadémie a odprezentovali ho na Podnikateľskej Fieste. Na nej si mladí podnikatelia pochutili – ako inak – bezodpadovo.