Naše práce
Všetky práce

Medzinárodný deň borovičky

Medzinárodný deň Borovičky bol založený v roku 2016 piatimi najväčšími výrobcami borovičky na Slovensku spolu s veľkoobchodom METRO. Cieľom je podporiť slovenských producentov u mladého publika v skupine 18-30 a zvýšiť tak povedomie o borovičke ako slovenského patentu, na ktorý môžeme byť hrdí.

Za výraznej spontánnej angažovanosti fanúšikov sa počet komentárov, zdieľaní a lajkov na Facebooku zastavil na čísle 84,764. V masívnej prevahe to bol virálny zásah, iba 5,6 % nášho obsahu na FB bolo plateného. „Americké správy o slovenskej borovičke“ dosiahli len na našej fanpage cez 1,4 milióna pozretí, ďalšie státisíce na FB profiloch, ktoré si video „požičali“ a publikovali u seba. Stovky tisíc ľudí si vďaka tomu pozrelo aj videá a informácie o spôsobe výroby borovičky a jej najväčších slovenských producentoch. O kampani písali médiá, najskôr ako o záhadnej senzácii, ktorá koluje Slovenskom, neskôr s vysvetlením kampane.

Zadanie a stratégia

V časoch, keď cieľová skupina (18-30) čelí masívnym kampaniam zahraničných značiek alkoholu, borovička začala strácať komunikačný dych. Cieľom kampane bolo prinavrátiť popularitu borovičky a etablovať ju ako prvok národnej hrdosti a tradície medzi mladými Slovákmi. Hlavným strategickým pilierom bolo presunutie komunikácie k cieľovej skupine na Facebook. Mladí sa radi na sociálnych sieťach bavia, preto sa celá naša komunikácia niesla v mierne recesistickom duchu.

Realizácia

Počas Veľkej noci sme vytvorili legendu o strome Borovičkovník bájny, ktorý každú jar zakvitne fľašami borovičky. Hlavné obdobie pred MĎB (24.jún) bolo venované boju za zavedenie Medzinárodného dňa Borovičky do kalendára pod správou OSN, kde sme využili spoluprácu najpopulárnejších recesistických skupín na Facebooku, ako Svedkovia liehovovi alebo Zvrátený humor. V časti kampane (Veľká noc) sme na dôkladne vybraný strom zavesili 90 fliaš borovičky.

Tento strom, samozrejme, neunikol pozornosti okoloidúcich, ktorí poslali fotografie stromu Novému času a Topkám, ktoré ich radi uverejnili. Pred stromom sme v spolupráci s folklórnym súborom Devín natočili video s fľaškovým tancom. Video končí v predajni METRO pred maketou Borovičkovníka, pod ktorou boli umiestnené fľaše borovičky za zvýhodnené ceny počas Veľkonočných sviatkov v predajniach METRO po celom Slovensku. Júnové obdobie sa nieslo v duchu snahy dostať sa do kalendárov ako špeciálny deň. Stavili sme sa s kalendar.sk o miesto v ich kalendári na jeden týždeň a pomocou videa z produkcie Svedkovia liehovovi sme vytvorili video z písania oficiálneho listu do OSN, ktoré ma na starosti svetový kalendár. 

Pomocou fingovaného príspevku neexistujúcej americkej spravodajskej televízie, sme tri dni pred MĎB rozpútali diskusiu o tom, či sa borovička vyrába z borovíc alebo z borievok.

Sme pripravení pomôcť

AMI COMMUNICATIONS SLOVAKIA, s.r.o.
Jarošova 1, 831 03 Bratislava
+421 948 489 889
office@amic.sk

IČO: 35758970
DIČ: 2020254049
IČ DPH: SK2020254049
zapísané v obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I, oddiel Sro, vložka č. 18396/B