Druhý život pneumatík
Postavili sme obrovské bludisko z použitých pneumatík na bratislavskom Tyršovom nábreží. Pozitívne sme podporili povesť klienta i značky Barum angažovaním sa v téme recyklácie pneumatík. Dosiahli sme to kreatívnou formou a silnou kampaňou bez nákladov na platené PR.
Uchopili sme líderstvo v téme recyklácie pneumatík a značku Barum odprezentovali v 95% výstupov. Bludisko z pneumatík navštívili stovky ľudí, zabavilo deti, rodičov aj vzdelávalo. Tisícky ľudí ho videli zo Starého mosta, státisíce v médiách a vo výsledku sme dosiahli sympatický „viral“ aj na sociálnych sieťach. Vďaka kreatíve sme získali miesto v médiách, ako TV Markíza, Sme, Topky.
Zadanie a stratégia
Výrobcovia pneumatík majú povinnosť ich ekologicky recyklovať. Avšak, aby zo starých pneumatík vznikli napr. povrchy športovísk, kvetináče, obrubníky, koberčeky do auta a pod., musia do systému najskôr prísť. Výzvou preto bolo nájsť nápaditý spôsob, ako upozorniť na „ďalší život pneumatík“, že sa oplatí ich odovzdať v pneuservise – odľahčiť tak životnému prostrediu a zároveň spotrebiteľovi ukázať, že vzniká niečo so zmyslom. Labyrint z pneumatík ako zero waste projekt, mal na frekventovanom mieste splniť estetickú aj zážitkovú funkciu, zvýšiť povedomie o téme a imidž značky.
Kľúčom bola kreatíva a tradičná komunikácia naplánovaná v top tier médiách s využitím kvalitných media relations, influencera a tvorcu nápadu – umelec Lousy Auber je pán, ale aj my sme sa výrazne činili 🙂 . Bludisko z pneumatík na Tyršovom nábreží v BA sa ukázalo ako brilantný plán z pohľadu dosiahnutia cieľa a šírenia myšlienky.
Realizácia
Idea Lousyho Aubera & AMI na vytvorenie labyrintu z pneumatík sa dožila aj svojej fyzickej podoby. Vytvorili sme dielo z vyše 2000 pneumatík, vysoké 2m s priemerom 20m dobre viditeľné zo Starého mosta a v neposlednom rade aj dobre dostupné. Dielo 2 týždne plnilo estetickú, zážitkovú a vzdelávaciu funkciu. Ďalšou fázou bolo vydanie tlačovej správy a media relations. Upozornili sme na problém a ako ho treba riešiť. Vyšli desiatky výstupov v médiách a fungovalo aj spontánne šírenie fotiek návštevníkov na sociálnych sieťach.
Bez dobrého follow up ani krok, preto aj v tomto prípade sme zo závodu na recykláciu pneumatík pripravili, v spolupráci so SME, celostranovú reportáž o procese recyklácie. Neskôr počas roka sme tému opäť vytiahli vo forme Vianočného Direct Mailu na auto moto médiá, ktorý obsahoval aj predmety z recyklovaných pneumatík s potlačou bludiska.