Ako sme nelenili počas korony

10.06.2020
#sRozvahou
#domajedz
Na Slovensku sa dnes tešíme z uvoľňovania korona opatrení, ale vráťme sa na začiatok marca, keď to celé prepuklo a nikto nevedel ako sa situácia vyvinie. Aj svet komunikácie sa spomalil. Mnohí však hľadali spôsoby, ako pokračovať a pomôcť. Aj my v  AMI. Viacerí naši klienti riešili rôzne problémy, ale kedy, ak nie v  ťažkých časoch treba prejaviť solidaritu či spoločenskú zodpovednosť a podporiť niečo užitočné? Napríklad aj vo forme Pro bono projektu, ktorý sa dnes teší aj podpore zo strany mobilného operátora Slovak Telekom, ktorý ho v rámci svojej platformy Magio GO vysiela do 600,000 domácností.

S rozvahou

V kampani „S rozvahou“ sme vzájomne spojili a obsahovo koordinujeme štyri renomované organizácie, aby sme pomohli udržiavať náladu v spoločnosti na zdravej hladine medzi ľahostajnosťou a panikou. O múdre, premyslené a hlavne pokojné uvažovanie sa od apríla starajú odborníci z Ligy za duševné zdravie. 

VIA IURIS verejnosti prerozpráva ľudskou rečou informácie, ktoré majú právny dopad na ich osobný či pracovný život. Všetky dôležité aktuality a  významné dáta, ktoré sú potrebné pre boj s ochorením COVID-19, sprostredkúva Národné centrum zdravotníckych informácií. Červený nos – CLOWNDOCTORS  – zostali po 16 rokoch svojich aktivít v slovenských nemocniciach prvýkrát doma. Smiech pomáha a dávka pozitívnej nálady je dnes dôležitejšia ako inokedy, preto sa tiež rozhodli pridať a pomôcť aspoň takto na diaľku. 

Spoločne tieto organizácie v  rámci iniciatívy „S rozvahou“ ponúkajú návod, ako súčasnú situáciu zvládnuť čo najlepšie, ale hlavne s rozvahou. Viac na www.srozvahou.sk 

Ako sme nelenili počas korony
Príkladov brand aktivizmu poznáme viacero aj v “časoch mieru”, ale napríklad ľudské práva potrebujú silný hlas nepretržite, nielen vtedy, keď okolo nás číha vírus. Pandémia COVID-19 však v životoch posledných generácií nemá obdobu. Aj preto sa koncentrácia značiek, mimovládok a komunikácie upierala od začiatku jej prepuknutia v  SR najmä týmto smerom.

Domajedz.sk

Iniciatíva Domajedz.sk, ktorá podporila gastro prevádzky motiváciou ľudí objednávať si jedlo z  domu, odľahčiť si od povinností na home office (rodičia vedia) a neriskovať nákazu je ďalšou z aktivít, ktorú sme v  marci pomohli strategicky a komunikačne zastrešiť firme Trifft, ktorá má expertízu vo vernostných systémoch. Presvedčili sme viaceré médiá, ktoré pokrývajú tému gastro, aj mnohých popredných influencerov na Instagrame na to, aby pomohli iniciatívu spropagovať na svojich kanáloch.

V týchto dňoch pripravujeme ďalšiu vlnu komunikácie s Trifft-om, ktorá bude ľudí naopak motivovať ísť priamo do podniku a tým podporiť reštart horeca sektora. Domajedz.sk však pokračuje ďalej, pretože opatrní a  zodpovední musíme byť aj naďalej.

Ako sme nelenili počas korony

Vlastný prieskum verejnej mienky

Reprezentatívnym prieskumom na vzorke 550 respondentov na začiatku mája sme prispeli zaujímavými zisteniami do diskusie o tom, ako koronakríza ovplyvnila zaužívaný spôsob práce. Homeoffice si Slováci obľúbili, avšak väčšinu zamestnancov trápia obavy z budúcnosti.

Zo záverov prieskumu vyplýva, že kľúčovú úlohu pri úspešnom zvládnutí náročnej situácie zohráva interná komunikácia firiem. Zamestnanci si budú dlho pamätať, ako sa ich firma zachovala v ťažkých časoch. Spoločnosti tak dnes majú šancu stať sa hviezdnymi zamestnávateľmi a získať konkurenčnú výhodu na trhu práce. Detailné výsledky prieskumu nájdete v našom ďalšom blogu.

Naši klienti L’oréal či Mars sa zamerali na pomoc seniorom, zdravotníkom, sestrám či ľuďom v núdzi, a  venovali im množstvo materiálnej (dezinfekcia, hygienické prostriedky) a potravinovej pomoci. Ušlo sa dokonca aj domácim maznáčikom.

Tí v prvej línii

Za klientom METRO Cash & Carry sme prišli s  ideou povzbudiť tímového ducha ich zamestnancov, primárne tých v  prvej línii – pokladníčok, asistentov predaja, či vodičov. Vznikla z  toho napokon, okrem internej komunikácie, aj vydarená mini kampaň na sociálnych sieťach klienta v  podobe kreslených vizuálov, ktoré získali stovky interakcií.

Ako sme nelenili počas korony

Aj Poštová banka má množstvo odvážnych zamestnancov na pobočkách, ale aj tých, ktorí pracujú z domu alebo na centrále. S  klientom sme hľadali spôsob, ako ich osloviť a  povzbudiť. Vytvorili sme internú komunikačnú platformu cez Facebook s  bohatým programom od pravidelných video príhovorov CEO, cez ranné cvičenie jogy, podcasty, talkshow, súťaže a  ďalšie aktivity, ktoré kolektív spájali v čase, keď všetky ostatné interné komunikačné kanály zlyhávali. Privátna skupina na Facebooku EXPRESSO má už viac ako 500 členov a zamestnanci sú rovnako aktívni v skupine ako administrátor. 

Ako sme nelenili počas korony
Aj týmto iniciatívam sme sa v  prvých týždňoch od identifikácie prvého korona pacienta na Slovensku aktívne venovali. V týchto časoch sme tiež veľa uvažovali o  virtuálnej tlačovej konferencii s ohľadom na bezpečnosť novinárov i rečníkov a hľadali best practices a recepty, ako by sme ju chceli zorganizovať.

Priestor na to nevyšiel, ale robili sme menšie aktivity s  novinármi naživo v  exteriéri, ako napríklad press visits alebo v menších skupinkách aj v interiéri, kde sme vždy dokázali dodržať bezpečnostné opatrenia. Online tlačovku však zorganizovala naša materská agentúra v Prahe. Prezentovala týmto spôsobom prvý betónový dom v ČR vytlačený cez 3D tlačiareň. Rozumný nápad bol pri organizácii spojiť sa s  agentúrou ČTK, ktorá zabezpečila TK technicky a vysielala aj livestream. Akciu sledovalo množstvo novinárov, desiatky počas nej posielali otázky. Livestream vzhliadlo takmer 2000 ľudí a výstupov boli desiatky.

Zdieľajte článok

Sme pripravení pomôcť

AMI COMMUNICATIONS SLOVAKIA, s.r.o.
Jarošova 1, 831 03 Bratislava
+421 948 180 620
office@amic.sk

IČO: 35758970
DIČ: 2020254049
IČ DPH: SK2020254049
zapísané v obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I, oddiel Sro, vložka č. 18396/B