Poštová banka vs. Fantomas
Interná komunikácia pre zamestnancov Poštovej banky v štýle escape room. Do dvoch budov centrály banky sa vlámal Fantomas. Úlohou zamestnancov bolo hľadať indície, lúštiť rébusy a úlohy, získavať kódy do trezorov, aby sa dostali k ďalším indíciám a heslám, ale hlavne – spolupracovať.
Do veľkej tímovej súťaže sa počas pracovnej doby (a bez prerušenia práce 🙂) aktívne zapojilo 200 z približne 900 zamestnancov centrály. Spätná väzba formou online anonymného dotazníka ukázala, že 90 % zamestnancov hra zabavila a chcú si určite podobnú aktivitu zopakovať.
Zadanie a stratégia
Zamestnanci ako hlavní ambasádori novej kampane. Ak nie sú stotožnení s kampaňou samotní zamestnanci, odrazí sa to aj na jej úspešnosti. Keď sa za komunikáciu banky nepostaví človek, čo v nej pracuje, stráca význam. Potrebovali sme, aby sa všetci interne dopredu zžili s pripravenou komunikáciu, novou kampaňou a smerovaním banky. Hlavnou súčasťou stratégie internej komunikácie bola súťaž v štýle escape room. Do dvoch budov centrály banky sa vlámal Fantomas, ktorý uniesol hovorkyňu banky. Úlohou zamestnancov bolo hľadať indície, lúštiť rébusy a úlohy, získavať kódy do trezorov, aby sa dostali k ďalším heslám, ale hlavne – spolupracovať. A to aj medzi zamestnancami v rôznych budovách pomocou Skype videohovorov a zdieľania svojich zistení.
Realizácia
Celá interná kampaň, inšpirovaná Fantomasom, začala deň pred jej oficiálny predstavením médiám. Predstavil ju sám generálny riaditeľ, Andrej Zaťko, spolu s hovorkyňou banky. Cez interný teasingový spot vtipne uviedol novú postavu a predstavil prostredie, v ktorom sa spot natáčal. Video prišlo ráno zamestnancom do emailov a o pár minút bolo nasadené do monitorov v centrále banky.
Neskôr dostali zamestnanci špeciálne vydanie bankového newslettera ku kampani, v ktorom sa dozvedeli, že Fantomas v centrále banky pripravuje „niečo veľké a tajné“. Internou hrou sprevádzali emaily a videá vytvorené špeciálne pre tento účel, dopĺňali ju polepy Fantomasa na zrkadlách, vo výťahoch, ale aj extra tlačidlá vo výťahu na mínusové poschodia, kde sa Fantomas ukrýva. Vo finále museli súťažiaci spolupracovať v uzavretej miestnosti, aby sa z nej vyslobodili a získali Fantomasov trezor, uložený priamo u generálneho riaditeľa.
Ostatní sledovali finále hry cez live stream prenos v zasadačke. A v čase, keď kolegovia potrebovali pomôcť, o čom dopredu netušili, im boli nápomocní na telefóne. Jedna z indícií bola súťažiacim prezradená prejazdom nákladného auta popred budovu centrály, s kódom umiestneným na korbe auta. V presnom čase bol tento kód viditeľný iba z vyšších poschodí banky. V Poštovej banke robia šikovní a angažovaní ľudia. Zapojili sa okamžite, masívne, a naozaj veľmi aktívne, a vďaka tomu zvládli aj úlohy, na ktoré sme mali pripravený aj plán B.